fredag 20 december 2013

Fler ärenden

I dag blev det ett par vändor in till Leksand. Först var jag tvungen att åka till turistbyrån och hämta ut biljetter till en revy som vi ska se i januari. Det är till en föreställning som handlar om "Äldreboendet Ruggugglan". Ganska passande, även om vi inte bor på nåt äldreboende - än, men ruggugglor kanske vi är. Vem vet. Jag passade på att tvätta bilen också, den blir ju väldigt fort smutsig i det här vädret. När jag kom hem, så ringde svärfar och behövde hjälp med ett bankärende så det var bara att sätta sig bilen igen och åka tillbaka till Leksand. Maken var ute i skogen och högg och han är så glad åt den här väderleken. Eftersom det ska komma ett bolag dit och gallra efter helgerna, så vill han passa på att röja undan lite ved åt oss samt hugga lite gärdsgårdsvirke innan.
Det sägs att halva Sverige ska få en grön julhelg och att vi tillhör dom. Ja, mig gör det inte så mycket men jag tycker synd om barnen som väntat på att få åka skidor och snowboard nu på jullovet. De får försöka hitta på nåt annat kul utomhus så de kan koppla bort skolarbete och datorer ett tag.

  • "Jorden producerar tillräckligt för att tillfredsställa alla människors behov, men inte deras girighet." Mahatma Gandhi 1869 - 1948. Indisk politiker och andlig ledare
Vi hörs!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar