onsdag 4 december 2013

Julledighet eller....

I dag var det årets sista "oppsittu", och det var min tur att ha damerna här. Dagen till ära så hade jag gjort en tårta och så fanns det klenäter på bordet.

Foto: Nu blir det "oppsittu" i Hansgården

Som alltid när vi träffas så är det mycket som ventileras. Inte så mycket skvaller som en del kanske tror, utan samhällsproblem, orättvisor och annat lite mer allmänt. Naturligtvis slinker det med ett och annat litet skvaller, konstigt vore det väl annars men faktiskt så är det väldigt lite sådant.
Maken brukar åka iväg, eller vara ute i snickarbon under de här 2 timmarna. I dag var han uppe i skogen och röjde. Katten Nils däremot han gottar sig väldeliga när det kommer folk. Då får han en chans att visa upp sig och bli lite kliad.
Nu tar vi som sagt "jullov" Det känns lite tomt. Inga syföreningsträffar, väntjänsten har julledigt och så nu ingen "oppsittu" förrän i slutet av januari. Men nästa vecka finns det antecknat på tre! dagar i min almanacka. Det blir häftigt (ha,ha)


  • "Jag behöver inte inledas i frestelse, jag kan gå själv." Birgitta Andersson. Svensk skådespelare
Vi hörs!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar