måndag 23 december 2013

Dan före Dopparedagen

Dan före Dopparedagen
Det blev en mycket vacker dag idag. Solen kom fram under sen förmiddag och man kunde lockas att tro det var varmt och skönt ute men icke...det var riktigt snålkallt. Tack och lov så blåste det inte så mycket i dag och det var ju skönt.
Maken for till skogs strax efter det att han hissat byflaggan med anledning av drottning Silvias födelsedag. Själv klämde jag i med ett litet Hurra,hurra,hurra,hurra och sen tog jag och klädde julgranen.

En kopp kaffe och sen satte jag igång med lunchen för i morgon. Det är alltid skönt att ha så mycket som möjligt gjort i förväg. Så nu är både varmrätten och efterrätten klara. Fattas bara en kall sås och potatis.
En sak som måste göras samma dag, är Janssons Frestelsen så det får jag börja med i morgon förmiddag. Eftersom det bara är jag, maken och eventuellt min syster som ska äta i morgon så är det inte så mycket som vi ska ha. Skinkan gjorde jag också klar och den avprovade vi nu till kvällsmålet. Inte dumt alls!.
en lagom stor skinka
  • "I livets stora älv har ingen kraft att flyta själv, det ställs krav på varenda droppe: Hjälp till att hålla de andra oppe." Tage Danielsson 1928 - 1985. Svensk revykomiker och regissör.
Vi hörs!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar