torsdag 26 december 2013

God fortsättning

Inte en snögnutta så långt ögat når, bara vattenpölar
Så börjar det då så sakta återgå till lite mera" normalt" leverne. Min syster som varit hos oss sedan julaftonen har åkt hem till sitt, maten börjar på att ta slut och .....ja, det börjar se ut som före jul.
Jag är så glad att jag inte hade en massa julmat på bordet på julaftonen för då vet jag att kylskåpet varit fullt av rester nu. Istället bjöd jag på dubbelmarinerad Rostas med potatistimbaler och en kall örtsås samt marinerade apelsiner med gräddig ris á la Malta till dessert. I dag äter jag och maken upp resterna av det.


I går på juldagen, var vi bjudna på middag till sonen med familj. Jättetrevligt och mysigt (och skönt att slippa tänka på mat för en dag)

I morgon börjar vardagen på riktigt - åtminstone för några dagar.

  • "Här kommer ännu en vanlig dag, då man varken vet in eller ut. Jag tror jag väntar till i morgon, med att fatta några stora beslut." Mauro Scocco Svensk populärsångare.
Vi hörs!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar