söndag 15 december 2013

Julpynt med nåt speciellt


En bonad från mitt barndomshem
Visst är det så att en del julsaker känner man mer för än andra, tex sånt som barnen gjort eller sånt som man kommer ihåg från sin barndom.
I dag så plockade jag fram en del saker så nu är det väl i sort sett bara julgranen kvar.
En "ny" tavla av konstnärinnan
Natascha Jusopov

Den högra "tomten" är tillverkad av sonen när han gick på lekis eller om det var i första klass. En bit rött papper är hopknölat och sen lite bomull till skägg. Jag älskar den!
En halmängel från barndomshemmet. Jag kommer ihåg att den brukade stå på pianot. Sen är det den fina julkrubban som jag visat en gång tidigare. Den är jag rädd om. Kartongen med träull, där figurerna ska ligga, är kvar och där har min pappa skrivit "Sparas". Små skitsaker kanske men de blir viktigare ju äldre man blir.


En som fullständigt struntar i julpynt - förutom julgranskulorna då - är katten Nils. Han tycker att sova, det är det bästa man kan göra när det är vinter (och så äta då förstås)
Varmt och skönt bredvid kaminen
På sitt fårskinn i soffan 1 tr. upp kan han få sova ifred

  • "Julen är mer, mycket mer än bara ljussken och glädje; den är den sköna vänskapens anda som lyser upp hela året. Det är omtänksamhet och vänlighet, det är hoppet som återföds, för fred, för förståelse och för välvilja till alla människor." Charlotte Carpenter. Engelsk sångerska/textskrivare
Vi hörs!







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar