fredag 13 december 2013

Köttbullar och lite till

Ja så blev det då dags för köttbullarna. Hej å hå vad lätt det här ska gå. Jo visst, själva "köttbullandet" går väl bra men sen ska det diskas efteråt och så stänker det fett runt spisen och jag skulle ju ha bytt mattor och.... Så då blev det dammsugning, golvtorkning och mattbyte och byte av stolsdynor. Detta beteende är som jag kanske tidigare nämnt, inget ovanligt när det gäller mig. Mitt i alltihop så kom jag ju på att maken snart skulle komma hem från skogen och vara hungrig. Det fick bli pannkakor. Det blir ju mycket gjort, men åh vad jag blir trött. Det blev en stund på spikmattan för det piggar (piggar, haha) verkligen upp. Man blir så skönt trött när man ligger där, men när man bestämt sig för att gå upp efter en 20 minuter/1 halvtimme, så är man "fit for fight" igen.
Gjorde en mjuk pepparkaka också men nu får det vara bra för idag. Måste spara nåt kul till de andra dagarna som kommer före jul också.
Köttbullar
Mjuk pepparkaka
som ironiskt nog heter "Prästgårdens mjuka pepparkaka"
I dag kom det besked som jag och flera med mig fruktat. Vi fick avslag av Domkapitlet på vårt överklagande angående beslutet att bygga om prästgården till nytt församlingshem och att sälja det gamla. Det var väl mer eller mindre väntat, hoppet fanns där i alla fall men nu är det kört. Ledsamt!

  • "Hoppet är en bra frukost men en dålig kvällsmat." Francis Bacon 1561 - 1626. Engelsk filosof, advokat, vetenskapsman och statsman.
Vi hörs!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar