lördag 7 december 2013

Mat och el

Matlagning har varit på schemat i dag. Var nämligen ut och plockade ihop i mina frysar. Tänkte att jag skulle klara mig med 2 små boxar + den lilla under kylskåpet. Det gick ju över förväntan. Jag får till och med plats med backubullarna jag ska baka på måndag.

Det var i höstas som vi tog hem ett frysskåp som svärfar och svärmor ville bli av med. Jag tänkte att det kunde vara bra att ha grejor i - utan kyla, men så skulle jag frosta av de två boxarna inför älgjakten och då passade det så bra att sätta på skåpet och stoppa in de frysta varorna där - och på den vägen blev det. Nu är det i alla fall avstängt.

Varje månad för jag statistik på vår elförbrukning och tänkte att nu i höst/vinter, ska vi väl se en minskning av elen, nu när vi stängt av två rum på övervåningen. Döm om min förvåning när elen istället har ökat de senaste månaderna - jämfört med samma månader förra året, och ändå har det varit varmare utomhus i år mot i fjol. Vi kom på att det kan vara frysskåpet som var boven så nu ska det bli spännande att se.

I dag tillagades Citronpepparlax i ugn, Kalvstek (på älgkalv) och en Janssons frestelse. Man känner sig nöjd.
  • "Kan en elbil vara utrustad med anti-sladdsystem?" Ronny Svensson. Svensk Journalist
Vi hörs!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar