onsdag 11 december 2013

Mammografi

Vartannat år blir man som kvinna kallad till mammografi. En del tycker det är jättebra men en del tycker att det bara gör ont och vill helst slippa. Själv anser jag att det är en fantastisk grej, att få en kallelse till en undersökning som kan spara liv. Efter 74 års åldern får man fortsätta, men man får då boka tid själv.
Ja inte är det skönt precis, men som sagt en
otroligt viktig undersökning
I dag hade jag en tid i Mora och jag for dit i god tid eftersom jag var rädd att det skulle vara halt på väg över Sollerön. Det var det, men jag åkte så försiktigt så det gick bra och jag var framme en kvart före utsatt tid.
På hemvägen åkte jag den stora vägen och passade på att handla lite på ICA Maxi i Mora. Eftersom jag handlar nästan allt på ICA, så har jag en app i telefonen där jag kan lägga in min inköpslista. Smidigt och bra.....om det finns täckning för telefonen vill säga. Väl inne på affären så tar jag fram min telefon och ska bläddra fram inköpslistan men det går inte för det finns ingen täckning i affären. Mycket snopet.
Jag fick leta i minnet så jag fick ihop en del varor, men sen fick jag gå in på Mårtas i Leksand och komplettera med listan. Där funkar tekniken i alla fall.
Nu är också alla julkort och julbrev skrivna, frankerade och klara för postning. Några ska utomlands så de postar jag i morgon, de andra väntar jag med någon dag.

Dagens citat tar jag eftersom Leksands IF spelade så oootroligt dåligt i går mot Linköping.

  • "Nu går vi ut och jagar som hungriga rådjur." Christer "Abris" Abrahamsson fd. hockeymålvakt och tränare för Leksands IF
Vi hörs!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar