måndag 16 december 2013

Blåst, duggregn och allmänt ruskigt

Ett av de nyinköpta ljusen
I dag har det varit mörkt. Kan inte förstå vart ljuset tog vägen. Jag och maken for till Insjön på förmiddagen och besökte Christer och Lola, drack lite kaffe och pratade. Mycket trevligt. Vi kom fram till att det var väldigt välgörande att träffas emellanåt och få prata lite gamla minnen, lite datasnack, lite handarbetssnack (ja, inte killarna då), med mera.

Efter besöket så åkte vi till Clas Olssons där jag inhandlade en del prylar. Bland annat ett par ljus som går på batterier och som har en ljuscensor så de slår på av sig själva vid mörkrets inbrott och så släcks de när det blir ljust (man kan ha dem på timer också och då lyser de i 6 timmar). Fantastiskt bra att ha bland annat ute på verandan. Jag köpte en lunchlåda att ta med hem och när vi ätit (klockan var då ca. 13.00) så testade jag de nyköpta ljusen och då var det så mörkt att de började lysa. Det blåser också kraftigt och är allmänt ruggigt.

Jag pratade med min gamla chef från Dalecarlia som bor nere mot Lysekil, han sa att de hade "dritväder". Han är norsk. Det blåste kraftigt där också, och spöregnade.

Det bästa med blåsten är väl att isen på vägarna försvinner, för när vi åkte till Insjön i förmiddags, var det glansis över skogen likaså på vägen utanför huset vid våra postlådor. Jobbigt!
I lyktan på verandan står det andra ljuset
  • "Det du inte rår över, kan du inte kontrollera." Sophocles 496 f.Kr - 406 f.Kr. Grekisk dramatiker och tragediförfattare
Vi hörs!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar