fredag 9 augusti 2013

Tandläkarbesök

I natt och i morse blev tandvärken mig övermäktig. Jag ringde till Sverigekliniken i Leksand kl. 7.30 och fick en tid kl. 10.30. Jag hade rejält ont när jag kom in, för jag hade inte tagit nån värktablett innan.
Röntgen visade ingenting mer än en svag,svag skugga under en rot och tandläkaren antog att det var där felet fanns. Jag fick 3 sprutor och fick sedan sitta och vänta en stund, sen kom han in och började såga. Det var nämligen en tand där den ena roten var rotfylld, men inte den andra och över den tanden var det en brygga fastsatt. För att slippa ta bort bryggan, ja då blev han tvungen att såga av roten och sen dra ut den. När han började dra i roten gjorde det väldigt ont, så det blev en spruta till. Efter en stunds kämpande så fick han i alla fall upp eländet, och det visade sig att det var mycket inflammerat under den.
Nu börjar bedövningarna att släppa och det gör ganska ont igen, men det kan jag ju förstå - med den behandlingen. Hoppas nu bara att det var den här tanden som var "roten till det onda" (roten - ha,ha,ha) och att det ska bli bra. Jag är i alla fall väldigt tacksam att det gick så snabbt att få en tid.
Jag känner mig ganska så tagen faktiskt så jag vet inte om jag orkar åka till flygfältet ikväll. Det är Kräftstjärtsvängen som kör i gång och jag och maken har haft för vana att ta med oss barnbarnen dit en sväng och titta. Få se hur det känns lite senare.
  • "Tacksamhet är en plikt som du bör visa, men som ingen har rätt att förvänta sig". Jean-Jaques Rosseau 1712 - 1778. Fransk författare
Vi hörs!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar