onsdag 14 augusti 2013

Försäljare och inläggning

I dag eldade jag i vedspisen i köket, ja förresten så eldade jag lite i kaminen i TV-rummet i går kväll. Det blir inte så mycket, bara så att man känner den sköna värmen komma smygandes. Samtidigt är det ju skönt att kunna elda upp lite skräp som samlats.
Vi har en vedpanna ute i uthuset som vi satte dit efter att pannmursgrytan togs bort. När vi eldar i den, så ger den både värme till mitt blomrum och till makens snickarverkstad, och tänk vad mycket skräp vi eldar i den. Bra pryl!
I dag ringde det en person som ville hjälpa mig att ordna min ekonomi. Jag hade svarat på en enkät på internet sa han. Det har jag då visst inte sa jag, och då svarade han att det var så länge sedan så jag hade kanske glömt det. Men hur tänker dom? Tror dom att man sitter i telefonen och pratar med en vilt främmande människa om sin ekonomi? Jag sa som det var, att jag verkligen inte tänkte diskutera några pengar med honom och sen la jag på. Det kändes skumt tycker jag.
Gurkinläggningen blev klar idag. 2,5 burk blev det. Alldeles lagom för 2 personer. Nu ska burkarna ner i källaren och ställas tillsammans med lite annat "hemkok".

Maken han håller på att klä in framsidan av brokvisten. Sidorna gjorde han ju klar på försommaren. Nu blir det framsidan. Likadana spröjsade fönster blir det, och med fönster som går att öppna.
Det är lite pyssel, men han vill ju gärna ha nåt att göra så han trivs med det.

  • "Den som i alla angrepp vädrar en sammansvärjning, konspirerar själv". Jürgen Seifert 1928 - 2005. Tysk statsvetare
Vi hörs!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar