lördag 3 augusti 2013

Kalasdag

Min syster som bor i Hedemora, träffar inte sina syskonbarn (mina barn) eller sina syskonbarnbarn speciellt ofta. Därför ville hon bjuda oss allihopa på lunch och vi bestämde att det skulle passa idag. Hon hade beställt bord på Snöån och vi for dit i samlad tropp. Det var ju - återigen - en sån där fantastisk dag. Nästan varmt om man nu får säga så.
När vi kom fram så hade vi lite tid över fram tills dess att maten skulle serveras så vi tog och gick in på en "Sagostig" - rätt in i skogen.
Farfar och Edvin ser sig om
Yavanna skyndar på för att hinna i kapp Noah
skogsmonster
Där inne svalkade det riktigt skönt och barnen sprang på och hittade en liten frågesport som dom tävlade med varandra att svara rätt på.
När det blev dags för mat, så blev det en salladsbuffé till att börja med, sen fick vi välja på lax eller kyckling. Allt smakade jättebra och vi avslutade med kaffe och kaka. Farmor (jag) fick lite tid att berätta när jag gick i skolan här (1965) Det vart lite nostalgiskt där ett tag.
i väntan på mat
Väl hemma så hamnade jag och min syster i varsin solstol, fast i skuggan. Där låg vi och njöt medan vinden svalkade skönt.
Tack storasyster för en fin dag!
  • "Nostalgi är en fil som skrapar bort de grova kanterna från den gamla goda tiden". Doug Larson 
Vi hörs!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar