lördag 10 augusti 2013

Hallon och egoism

Många sådana här brukar besöka
Kräftstjärtsvängen
Det blev inget besök på Siljansnäs flygfält för mig i går. Kände mig inte så där riktigt pigg. Maken åkte dit med en granne men han kunde bara konstatera att det inte var så väldigt många flygplan där som det varit tidigare år. Vädret sätter väl käppar i hjulet för det är lite vanskligt att flyga om det är för lågt i tak. Det brukar också vara många så kallade "trikes" på besök och jag vet då att jag inte skulle vilja flyga med ett sånt om det finns risk för regn och åska.
Trike
Plockade hallon idag och fick ihop 2 liter stora fina bär. De senaste regnen har gjort underverk. Än kan jag nog få ihop en eller ett par liter, men sen är det bara att gallra ur och göra vinterfint i hallonhäcken. Jag har i alla fall fryst in så vi har bär av olika sorter som vi kan ha på morgon-eller kvällsfilen under vintern. Härligt!
Jag ringde ner till Grekland idag och pratade med min väninna. De hade hett. 30 -35 grader varje dag och 28 - 29 grader på nätterna. Hon ville ha höst och svalare väder, men om jag får bestämma så kan det gott få vänta 1 månad till - egoist som man är.
  • "Skinnet är alltid närmare än skjortan". Norskt ordspråk
Vi hörs! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar