torsdag 8 augusti 2013

En mulen dag

En mulen torsdag och jag har inte mycket att berätta. Vaknade av att det regnade och jag tyckte det var riktigt mysigt att ligga i sängvärmen och lyssna. Tänkte på hur "glada" blommorna blev, för att inte tala om gräsmattan. Kollade mätaren......1mm. Nyss var jag ut och tittade igen, men det har inte kommit så mycket mer. Det duggregnar - med tonvikt på dugg och det ger inte så mycket. Gräsmattan verkar dock kunna ta upp fukten bra, för den ser ut att börja återhämta sig. I alla fall vissa fläckar.
Jag har lite ont i munnen och har börjat att äta antiinflammationstabletter, för det känns inte riktigt som tandvärk utan möjligen som nån inflammation i tandköttet. Jag får prova med tabletterna ett tag till och hjälper inte de så får jag väl söka tid hos tandläkaren. Skit också!!!

Elräkningen kom i dag, och visst syns det på det rörliga elpriset att vi har en torr sommar. Förra året i juli, så låg priset på 18,25/kWh, i år ligger priset på 35,96/kWh. Det ska bli spännande att se priserna fram emot vintern, för som vanligt blir det väl så att kärnkraftsverken står stilla när dom som mest behövs.
  • "Tungan söker alltid den värkande tanden". Ordspråk från Italien
Vi hörs!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar