lördag 17 augusti 2013

Katten Nils och älgfärs

I går kväll var jag och maken bjudna till ett par som bor en bit längre bort i byn. Vi blev bjudna på den mest fantastiska kräftsoppa jag smakat, därefter ostbricka och sen glass med varma hjortron. Vilken lyx om man jämför med vårt normala matintag på kvällssidan - hemgjord filbunke med färska bär, fast det är inte så dumt det heller.


Till lördagens lunch skulle det bli viltfärsbiffar - bestämde jag mig för i går - därför tog jag in 2 paket fryst älgfärs och lade på upptining. I morse så var katten Nils så orolig. Han sprang bara ut och in. Maken lade upp lite älgfärs till honom och han åt och spann samtidigt. Sen gick han upp och la sig. Alldeles lugn och tillfreds - ända till barnbarnen kom på besök, då blev det lite för mycket för den gamla Nils så då gick han ut och la sig på sitt eget hemliga ställe (på källarkullen).
Barnbarnen ville gärna äta lunch hos farmor och farfar och naturligtvis fick de det. Man blir ju faktiskt glad i hjärtat när dom frågar. Edvin hämtade mamma och pappa och så blev det fullt vid matbordet.

Annars är det inte så mycket bevänt med arbetslusten idag. Jag ska i alla fall stryka lite tvätt men sen får det nog bli en tidning eller ett handarbete. Jo, jag måste jaga lite flugor först. Eftersom vädret varit fint, så har jag haft ena dörren öppen och då passar dom på att flyga in direkt.


  • "När flugan sätter sig på lejonet, sitter den i säkerhet". Ordspråk från Lettland
Vi hörs!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar