torsdag 22 augusti 2013

Bibliotek

I dag har jag ordnat med ett litet bibliotek i Hansgården. Det var när barnen var här och städade bland sina saker, som vi upptäckte att det fanns riktigt många böcker. Nu har jag ställt upp dom ute i vårt härbre, så kan barnbarnen gå dit och låna när dom vill. Det finns ju ett bibliotek uppe vid skolan i Siljansnäs, men det här får väl bli som ett litet komplement. Jag nänns ju inte kasta dom heller. I alla fall inte förrän jag sett om det är nån som har nöje utav dom.

Arbetet med våran brokvist framskrider riktigt bra och nu tycker maken att det börjar bli så intressant, så han vill inte sluta. Och visst blir det fint. Jag tror till och med att de här dörrarna kommer att få sitta i året runt. Då blir det en sån där fin glasveranda. Dörrarna ska nu rensas från gammal färg och sen målas upp med gammal beprövad linoljefärg. Allting runt om ska spacklas och målas och så ska det dit ett gammalt dörrvred.
Nånting så här blir det
  • "I stället för att tänka på vad du saknar, försök att tänka på allt du har, som många andra saknar". Mahatma Gandhi 1869 - 1948. Indisk politiker och andlig ledare.
Vi hörs!


1 kommentar: