måndag 5 augusti 2013

Att ta sig själv i kragen


I dag tog jag mig själv i kragen och tog itu med lite trädgårdsarbete. Det har blivit dåligt med det när det varit så varmt, men idag så blåste det skönt så jag hade inte så mycket att skylla på.
Jag började med att plocka hallon det blev drygt 1 liter sen tog jag itu med Riddarsporrarna som nu blommat över och bara stod där med sina fröställningar. Ja sen följde det ena landet efter det andra. På den sida av huset som jag började med, där var det vildskott av hallon som spridit sig till alla möjliga ställen. Som tur är så går det ganska lätt att bara dra upp dom. Jag tog också och klippte ner sockerärtorna. De växte så otroligt så de höll på att välta över ända. Det blev också så mycket ärtskidor, så de hann bli träiga innan vi hann plocka av dom. Nästa år blir det en annan sort och en rad istället för två. Efter lunchen, så fick det bli en liten vilostund medan jag lyssnade på "Sommar i P1". Ja, jag broderade samtidigt och maken frågade om jag skulle ha broderiet med mig till Grekland. Men se det ska jag inte. Det jag håller på med nu ska vara klart tills dess.
På eftermiddagen, så blev det till att ta itu med - åtminstone- en rabatt på den andra sidan av huset. Där har rosenskotten spridit sig i stället för hallon. Lika illa båda delar.
Nu får det vara bra för idag. Man ska inte förta sig (ha,ha,ha).
  • "Det finns en stor skillnad mellan oro och bekymmer. En oroad person urskiljer ett problem, och en bekymmersam person löser ett problem". Harold Stephens
Vi hörs!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar