söndag 18 augusti 2013

Höst eller vår

Dagen - ja, i alla fall förmiddagen, gick åt till att bara gå runt och småplocka. Maken for ut och högg älgpass och jag började med att sätta upp solskydden på verandan. Jag städade av lite och nu börjar det väl att se något så när civiliserat ut.
Jag trivs när jag kan gå och småskrota lite här och där, det värsta är ju att det aldrig verkar ta slut. Men det är kanske så det ska vara.
Jag var tvungen att ta ett kort på min fina påskkaktus - ja den ska alltså blomma till påsk! Likadant som förra året, så har den helt tagit fel på årstiderna. Mig gör det ingenting, det är ju bara synd att den ska hänga uppe i ett träd där nästan ingen ser den, när den nu blommar som mest.
Efter maten, som vi förresten kunde äta på verandan, så lyssnade jag på det sista sommarprogrammet. Det var Borlängepojkarna i gruppen Mando Diao, som pratade och sjöng. 
  • "Jag älskar citat, för det är ett nöje att finna sina egna tankar vackert formulerade med auktoritet, av någon som är erkänt klokare än man själv". Marlene Dietrich 1901 - 1992. Tyskamerikansk skådespelerska
Vi hörs! 



1 kommentar:

  1. Håller med Marlene Dietrich, har tänkt så som hon skriver nästan varje gång jag har läst citaten som du lägger upp på bloggen :)

    Ja nu vet man inte riktigt vad det är för årstid, är det sommar eller är det höst redan, eller påsk... :)

    SvaraRadera