tisdag 13 augusti 2013

Skörd




I dag hjälpte Yavanna mig att skörda morötterna. Hon har gått länge och tittat och velat dra upp dom och idag gjorde vi slag i saken. Det blev inte så mycket, men det gör inget. Det är inte mängden som är viktig, det är bara roligt att kunna skörda lite egna grönsaker.

Jag frös in dillkvistar i går och i dag köpte jag ett halvt kilo Västeråsgurka som jag ska lägga in i morgon. Då kan jag ta vara på de fina dillkronorna också. Sen är det bara rödlöken kvar, ja och så jordärtskockorna förstås.

Jordärtskockor
Det känns lite höstlikt. Mörka kvällar, frisk och klar luft. Det är riktigt skönt att sätta på sig strumpor på kvällarna och mysigt att tända en eller ett par smålampor. För visst är det väl så att det inte bara är ångest när hösten nalkas.

  • "Innan du överväger vad du ska äta och dricka, bör du överväga vem du ska äta och dricka med". Epikuros 341 f.Kr - 271 f.Kr. Grekisk filosof
Vi hörs!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar