onsdag 7 augusti 2013

regnstänk och cykling

Nu på eftermiddagen kom regnet.......trodde jag. Det smattrade så fint på uthusets plåttak men ganska snart så upphörde det och det visade sig att det kom.....1 mm. Nåja det är fortfarande mörka moln på himlen så det kommer kanske mer.
Jag tog det säkra för det osäkra i förmiddags och satte på vattenspridaren vid blom- och grönsakslanden. Kommer det sådana där riktigt kraftiga åskskurar, så är det bra om marken är fuktig så den lättare kan suga upp det som kommer.

Jag gjorde klar mitt handarbete i dag. Det kändes skönt men jag kan bara konstatera att jag är skitdålig på vissa saker. Jag hade tänkt att jag skulle göra tofsar och sätta i hörnen, och tofsar blev det efter ett par försök, men att få fast dom snyggt i hörnen det blev mig övermäktigt så jag bestämde att det inte ska vara några tofsar på detta handarbete!
Den blev ju ganska fin ändå.
Alldeles nyss blev jag utkommenderad för att titta på Yavanna som lärt sig att cykla. Mycket riktigt så cyklade hon utan hjälp. Nästa steg för henne blir att lära sig att bromsa med pedalerna men än så länge funkar det att sätta ner fötterna.
Lite vingligt i början men.......
sen så gick det riktigt bra.
  • "Frihet är att cykla i medvind och att ha hemlängtan".

Vi hörs!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar