tisdag 15 juli 2014

Vårdcentral och kyrka

I morse var jag till vårdcentralen med tummen. Orsaken till svullnaden och värken är fortfarande okänd, men läkaren trodde att jag fått in nån liten, liten sticka. Han tittade på min andra arm som är rispig och full i röda streck som verkar lite inflammerade, och trodde att det var vid samma tillfälle som jag fått båda "skadorna". Jag fick en stelkrampspruta för säkerhets skull och så fick jag en penicillinkur, så nu jäklar.....
Vid klockan 11, var det dags för årets första pass i Vägkyrkan. Mellan 11 - 13 var det mycket folk och det gick åt en del fika, men sen var det lugnt fram till 16, då jag stängde. En granne kom in och pratade en stund och en bekant från Siljansnäs kom in och fikade lite och sen satte hon sig vid pianot och spelade.

Nu återstår en gång till för mig i kyrkan. Det är faktiskt kul, för man träffar en hel del glada och trevliga människor från hela Sverige och även från utlandet, och alla är lika förtjusta i vår kyrka.
  • "Den farligaste av våra fördomar är tron att vi inte har några." Veikko Koskenniemi 1885 - 1962. Finländsk finskspråkig författare och litteraturhistoriker
Vi hörs!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar