fredag 11 juli 2014

En tumme.


En tumme. Inte ägnar man en tumme så där hemskt mycket uppmärksamhet - om den fungerar.
Den finns jussom bara där, men när det blir nåt fel, då förstår man hur mycket den är värd.
Min högra tumme är f.n. ur funktion eller inte helt kanske, men till 90 %.
Det verkar som om jag fått en inflammation i leden längst in och jag kan meddela er att det gör förbaskat ont och att man nästan inte kan göra någonting, utan att tummen ska vara med på ett hörn.

I alla fall har jag ställt i ordning för loppis - fast det tog sin tid. Jag ska ha öppet i morgon för Siljansrallyt kör sin första dag då. (Veteranbilsrallyt med över 30 år på nacken. Sköna veteraner och deltagare i passande klädsel. Ett 50-tal fordon från 1911-1975 deltar). De ska ha fikastopp och kontroll i Johannagården vid majstången. Förmodligen kommer bilarna att stå parkerade på gräsmattan vid härbret och förhoppningsvis kommer det många intresserade som vill se på bilarna och kanske gå på lite loppis samtidigt.

Fina och välskötta bilar
  • "Den som bara fikar efter frukt, har ingen glädje av blomman." Rabindranath Tagore 1861 - 1941. Indisk/bengalisk filosof. författare och konstnär. Fick nobelpris i litteratur 1913
Vi hörs!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar