torsdag 31 juli 2014

Potatis

Detta är årets potatisskörd. Riktigt dåligt om man jämför med förra året. Då hade jag 1 sort i en odlingslåda och i år hade jag 4 sorter i 2 odlingslådor. Inte så bra med facit i hand. Nu ska vi ta och smaka igenom de här fyra sorterna och se vilken som är godast och så satsar vi förmodligen på den sorten - endast - nästa år.
Blomkålen den har jag tagit bort. Det blev bara stora blad och den drog på sig både kålmask och kålflugor, så det ska jag inte ha nåt mer. Däremot ska jag satsa på grönskakssoppa (rotselleri, palsternacka, morötter och purjolök) till nästa säsong.

I morgon ska vi åka ut med barnbarnen på den hemliga resan. Det ska bli kul. Hoppas bara barnen tycker det också.
  • "Man ska bara tro hälften av vad en kvinna säger. Men vilken hälft?" Jean Giraudoux 1882 - 1944. Fransk författare och diplomat.
Vi hörs!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar