onsdag 23 juli 2014

Lite lagom jobb

Ja, det blev lite bada i dag också. Vi håller oss i skuggan på dagarna och sen far vi iväg på kvällen. Då sitter svalkan i ett tag.
Jag trodde att det skulle bli åskväder nu på kvällen men efter lite muller, så försvann det.

Nu är gurksäsongen över så i morse tidigt, var jag i växthuset och plockade bort plantorna och samtidigt toppade jag tomatplantorna. En del har börjat mogna, så snart kan man äta egna tomater också. Gott!
    
I morgon eftermiddag ska jag nog ta och städa blomrummet. Det måste vara i ordning innan hösten, och såna här heta dagar passar det alldeles förträffligt att vistas därute.
Jag sitter här i rummet och skriver min blogg. Myggfönstret är i och nu börjar kvällens alla grilldofter att tränga in. Det luktar så gott och man blir riktigt hungrig. Ska nog ta och sätta på kaffepannan.

  • "Jag har roligt åt turisterna som iakttar mig i mitt hus. I hemlighet ser jag på dem med stort nöje." Salvador Dali 1904 - 1989. Spansk surrealistisk konstnär.
Vi hörs!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar