söndag 6 juli 2014

Inga EU-gurkor precis

.och i godan ro sitter Rönnerdahl i sin gunga
och blickar ut över Hansgården.
EU:s kontroller gäller inte i Almo by eller i Hansgården. Det kan jag lugnt konstatera när jag tittar på mina gurkor. EU beslutade ju för ett antal år sedan att gurkor ska vara raka! Visserligen för att få gå till försäljning, men jag tycker det är charmigt med krokiga gurkor.
De första tomaterna
I förgrunden till vänster - Purjolök, till höger
Rotselleri och i bakgrunden Blomkål - eller i alla
fall blad. Än har jag inte hittat nåt som liknar blomkål.
Det verkar vara rosornas tid nu. De blommar och doftar alldeles förföriskt. Rötterna mådde bra av regnet men blommorna mår bättre av solsken som inte slår sönder och kladdar ihop.
Rosen Gudhem
Rosen Nevada
Klätterrosen Polstjärnan
En Kaprifol
  • "Vishetens början är: "Försök förvärva vishet", ja, för allt ditt arbete försök förvärva förstånd. Ordspråksboken
Vi hörs!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar