söndag 27 juli 2014

46 år

Sådana här blommor hade jag i min brudbukett
när jag och maken gifte oss för 46 år sedan.
Ja ni, tiden går. Det var en varm dag då också - den 27 juli 1968, när jag och maken gifte oss i Leksands kyrka. "Skiljer ni er, ja då ska jag spöka för er", sa prästen Gunnar Rannug. Egentligen skulle vi väl ha hittat på nånting idag, men det är lite för varmt. Vi får ta det en annan dag. Kanske nästa vecka. Vi kan slå ihop det med vår hemliga resa med barnbarnen. Dom är ju frukten av vårt giftermål...eller nja inte direkt egentligen. Sonen föddes i november 1968, men i alla fall.  Vart vi ska på den resan? Ja det ska jag berätta en annan gång
  • "Kvinnan föredrar en man utan pengar framför pengar utan en man." Grekiskt ordspråk
Vi hörs!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar