onsdag 16 juli 2014

Vackert och beklämmande

Yavanna var här och hälsade på en stund i dag och då ritade hon den här fina teckningen. Hennes pappa Anders var också med och han satt ute i snickarverkstan och pratade med maken. Så råkade jag säga att jag skulle behöva prata med honom (sonen) innan han gick hem, då sprang Yavanna ut i snickarbon och ropade "Anders, Anders, din mamma vill prata med dig innan du går hem".

Vi såg en så fin fjäril, Vet inte vad det kan vara för sort men det spelar egentligen ingen roll för alla är vackra och jag tycker man blir glad av att se dom.
Efter en koll på Wikipedia, kan jag konstatera
att detta är en Pärlemorfjäril.
En annan vacker sak är min nya ros "Chinatown" den har en blomma nu som luktar jättegott. Nu är det bara att hoppas att den orkar med vintern här uppe. Det står att den är härdig i zon 1-4 och det kanske är på gränsen här, men vi får se.

Pratade nyss med min syster som bor ute i sommarstugan. Hon berättade att vår granne, en kvinna på lite över 50 år, har fått diagnosen ALS. Det är så fruktansvärt och i hennes fall så verkar sjukdomen ha ett snabbt förlopp. Hon och hennes man har precis fått klart sitt drömhus som de byggt på i flera år. Huset ligger på tomten alldeles bredvid våran stuga och har ett underbart läge 25 meter från vattnet. Det är så fruktansvärt och man skäms när man tänker på att man beklagat sig, för en tumme.

  • " Det största felet du kan göra i livet, är att ständigt frukta att göra ett." Elbert Hubbard 1856 - 1915. Amerikansk författare och affärsman.
Vi hörs!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar