måndag 28 juli 2014

Konstiga fläckar

I dag hade jag ett besök bokat på vårdcentralen för att kolla en del saker efter penicillinkuren för min tumme. Alla är så förskräckta i de märken som jag har på min vänstra arm. Jag hade ju nåt liknande på min högra arm förra året och man tror att det är någonting i trädgården som inte är så bra - tillsammans med sol. Så nästa år ska jag föra dagbok på vilka växter som jag rensar, klipper eller håller på med i största allmänhet, bara för att till slut förhoppningsvis kunna se vad som orsakar det här.
2014

2013
Jag skulle in på apoteket för att hämta ut medicin, men där var det kaos eftersom deras datasystem inte fungerade. Det var mycket folk som stod och väntade så jag kollar hur det ser ut i morgon istället.
Eftersom det är "Classic Car Week" i Rättvik den här veckan, så får vi också ta del av många besökande, somliga i otroligt fina bilar. Bra för handelsmän och restauranger.
Förra året köpte jag mig en ny Clematis. I år blommar den med 1 blomma - än så länge.
Clematis patens "Temptation" Vacker!

  • "Lyckan ligger inte i själva lyckan, men i arbetet att uppnå den." Fjodor Dostojevskij 1821 - 1881. Rysk författare. 
Vi hörs!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar