fredag 4 juli 2014

Borlängetripp

I dag har jag varit till den stora staden. Borlänge alltså. Ett par köksstolar till verandan skulle inhandlas på IKEA och en överdragsklädsel till bilen på Biltema. Ja, det blev ett par saker till, men jag tyckte att jag var väldigt återhållsam.
Jag passade på att hälsa på min kusin Anders som bor i Borlänge. Ja, nu var inte han själv hemma, han spelar nämligen golf, och då måste man passa på när solen tittar fram. Han fru Ulla var däremot hemma och vi fick en mycket trevlig pratstund med kaffe och nygräddad blåbärspaj.

Hemma på Hansgården, så skruvade jag ihop stolarna och både jag och maken kunde konstatera att det blev väldigt bra. Nu verkar finvädret ha kommit till oss, så i morgon blir det att gå runt i trädgården med ogräshackan. Det kan ju också vara trevligt, ja förresten nästan allt är trevligt bara solen skiner.
Yavanna har plockat några blommor och lagt i fågelbadet.

  • Medan flugorna sover bättrar spindeln på sitt nät." Paul Fleming 1609 - 1640. Tysk poet
Vi hörs!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar