onsdag 9 juli 2014

Tomt i förrådet

Här sitter farbror Nils. Det är varmt åt honom också
så skuggiga lägen är bäst.
Nu har jag precis tomt i mitt förråd. Förrådet som jag brukar hämta inspiration i när jag ska skriva i bloggen.
Värmen gör att det inte händer så mycket. Man går mest runt och söker skugga. Platsen under äppelträdet har visat sig vara helt idealisk - hela dagen. Solens strålar silar igenom grenverket med alldeles lagom hetta, samtidigt som vinden svalkar skönt. Kan inte förstå att vi inte kommit på den här platsen tidigare.
Kanske beror det på att vi tidigare hade hammocken placerad vid bordet, och det passar inte med en hammock under äppelträdet, men nu så är den skrotad efter många års användning.
Jag lägger med lite bilder för att öka på innehållet lite:
I framkant rosorna "Gudhem" (vit) och "Scharlachglut" röd
och i bakgrunden "Nevada" vit och "Frühlingsduft" rosa/gul
Honungsrosen
  • "Det allra sämsta sättet att komma på idéer är att direkt jaga dom." Samuel Butler 1835 - 1932. Brittisk författare och satiriker.
Vi hörs!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar