tisdag 8 juli 2014

Tystnaden som försvann

Var och tränade på förmiddagen och efter det så var det lite shopping. Hönsen skulle ha värpfoder och vete och maken vit målarfärg och pensel till fönster- och dörrfoder på uthuset. Sen blev det en tur till ICA där diverse förnödenheter inhandlades.
När jag kommit hem och en lättare lunch intagits, så satte jag mig ner i min baden-badenstol för att lyssna på "Sommar i P1".
Det var länge sedan som det varit så mycket trafik utanför - och ovanför Hansgården. Det var flera segelplan som drogs upp, precis ovanför vårt hus och det kom minst ett par vanliga motorplan. utan segelplan efter. 1 helikopter kom också.
På den lilla vägen utanför tomten, åkte flera bilar och 4-hjulingar med släpvagnar, på väg till - eller ifrån sågverket. Det verkar vara fart på hemmasnickarna nu i semester - och finväderstider.

Efter träningen, så kändes det som det vore läge för ett bad i Siljan, men en bekant som jag pratade med på telefon, sa att det bara var 15 grader i vattnet utanför Hjortnäs, och då får det vara för mig. Då behärskar jag mig tills dess jag kommer ner till Grekland. Där kan jag bada. Mycket och länge.
Från Spetses år 2007. Edvin och Noah badar
med farmor.


  • "Böner förändrar inte verkligheten. Nej, böner förändrar människor och människor förändrar verkligheten." Kinesiskt ordspråk
Vi hörs!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar