tisdag 29 juli 2014

Shabby chic

Det är målning på gång i Hansgården - på 2 fronter. Maken målar ladudörrar och jag målar/förbättrar skåpluckorna i köket. Visserligen är det modernt med så kallat "shabby chic", men jag tycker nog att det blir finare när färgen bättras på. Jag tar ett par, tre skåp/lådor åt gången och under tiden färgen torkar, så passar jag på att städa ur både skåp och lådor. Det känns skönt att det blir gjort och förresten är det svalare inomhus så det är inga som helst problem.

Efter träningen i dag, så var jag och handlade som vanligt. Både i affären och på torghandeln.
Jag kommer ihåg när de började med torghandel i Leksand, för ett par,tre år sedan. Det var så lite folk där och handlade så man tyckte riktigt synd om dom som kommit hit med en lastbil full i varor och  sedan packat upp allting. Nu - idag är det full kommers och långa köer till kassan. Leksandsborna var svårflirtade men nu tror jag det skulle bli protester om handeln upphörde.
Kan ni känna doften av förvällda kantareller? Det doftar underbart och kommer säkert att smaka riktigt gott också. Nu ska de läggas i burkar och så frysas in. Blir gott till en älgstek eller liknande.

  • "Fascister kan inte argumentera, så de dödar istället." Benito Mussolini 1883 - 1945. Italiensk diktator
Vi hörs!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar