torsdag 17 juli 2014

Bärsäsong

I dag kokade jag saft av de svarta vinbär som jag plockade av för ett par dagar sedan. Jag använde mig av min gamla saftmaja men den börjar ha sett sina bästa dagar. Den är i aluminium och det är en del saker som gör att det känns lite spännande att koka saft i den. Rätt som det är så kan pipen där det ska komma saft, lossna och då har jag saft på både spis och golv - ve och fasa.
I morgon ska jag koka sylt på jordgubbarna som jag köpte förra veckan. Jag var tvungen att frysa in dom eftersom jag hade så ont i tummen. Nu tror jag nog att det ska gå bra.

Hallonen börjar mogna och maken var ut och plockade årets första. Det smakade alldeles förträffligt att lägga en del i filen. I morgon kväll blir det nog en tur till vårt kantarellställe. för att se om det blitt nåt.
Bild från ett tidigare år.
  • "Elaka ord kan uttalas hårt som slipad diamant, men med en röst som den lenaste sammet."
Vi hörs!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar