torsdag 5 juni 2014

Ungdomar och teknik

I går så la mitt internet av. Man blir så frustrerad när man inte kan göra de saker som man är van att göra. Jag ringde och det ska komma en fälttekniker - nästa tisdag!!! Precis nu, så kom ett sms att "problemet som du anmält, verkar bero på ett större fel i nätet så åtgärdstiden kan bli längre än vi tidigare beräknat".
Vilken tur  då att jag idag fick veta att det går att koppla min dator till min iphone, så datorn går på telefonens internetuppkoppling. Låter det krångligt? Det tyckte jag också så jag satt och funderade och funderade. Då kom vårt äldsta barnbarn Edvin, snart 13 år, och ställde sig vid datorn och på ett nafs, så var det inkopplat och klart. Fantastiskt.

Från att ha varit nästan så här irriterad.......



..blev jag så här nöjd efter Edvins besök.
  • "Teknik gör det möjligt för människor att få kontroll över allt, förutom tekniken." John Tudor. 
Vi hörs!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar