fredag 27 juni 2014

Kallt - jättekallt

När man åker på semester, så vill man helst ha fint och varmt väder. 1997 reste jag och maken till Turkiet för att få lite värme och sol. Sol fick vi men värme...nej då det var skitkallt. Vi bodde så fint på ett nybyggt hotell där golv, väggar och tak var av sten. Kall sten. En av våra medresenärer klarade inte kylan utan hon gick till en bygghandel och köpte en värmefläkt. Dagarna gick bra eftersom vi var på utflykter och kunde värma oss i bussen emellanåt men kvällarna och när man skulle gå och lägga sig. då frös man rejält. Jag och maken letade efter restauranger där de hade kamin eller öppen spis som de eldade i, då var det åtminstone var varmt när man åt. På hotellrummet stod det en kastrull med värmeljus mitt på golvet i sovrummet. Allt för att få en gnutta värme.
Här fryser jag. Det är på semester i Turkiet 1997.
Här hemma har sommaren kommit av sig rejält. Vi eldar i spisen och värmepumpen går - hej och hå. Maken blev så sur idag så han tog och plockade in trädgårdsmöblerna. Han menade att allt sedan han satte ut dom - under vårt äppelträd - så har det bara regnat och varit kallt. Så nu vet ni om det blir fint väder, då beror det på maken.

Tidigare har jag brukat titta på vädret på Sydpolen när det varit så här ruggigt här hemma. Jag gjorde det nyss och det visade  på -53 grader så jämfört med dom, så har vi det bra.





  • "Gud kunde inte finnas överallt, därför skapade han mödrar." Rudyard Kipling 1865 - 1936. Brittisk författare. Nobelpris i litteratur 1907.
Vi hörs!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar