måndag 16 juni 2014

Kallt och blåsigt

Det är kyligt! Blåsigt och soligt i en salig blandning. En blandning som ibland gör att det är riktigt kallt.
Blåsten gör också att jorden i landen torkar ur så det är riktigt torrt. Jag började att vattna grönsakerna på förmiddagen, men sen har det fått vara eftersom det verkar som pumpen som ska pumpa vatten från pumpstationen ut till Almos hushåll, har stannat. Trycket är dåligt.

Yavanna var här i eftermiddags. Hon satt tillsammans med mig på verandan och skrev brev till sin bästis och hennes mamma, sen gick vi tillsammans till deras brevlåda och lämnade dom.

Jag var hundpiga också idag. Grannen var på arbetsintroduktion hela dagen så jag hade lovat att rasta hundarna. Vi tog en sväng upp i skogen bakom sågverket och där inne var det riktigt lugnt och skönt. Lövsångaren sjöng så det stod härliga till och tre korpar hjälpte till men de lät inte lika fint. Det var trevligt att promenera med hundar igen. Två stycken kanske är lite för mycket, men en skulle jag nog kunna tänka mig att ha. Vilken sort? Ja, det är väl den svåraste frågan.



  • "Den som ger grannens hund bröd, mister brödet, men får inte hunden." Spanskt ordspråk
Vi hörs

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar