måndag 30 juni 2014

Efter regn.........

Så var det då måndag igen och den sista dagen i juni månad. Usch vad det går fort, och de senaste dagarna har det dessutom varit så mörkt på kvällarna så det har nästan känts som hösten.
Men som man säger efter regn kommer solsken, och idag - nu på eftermiddagen - då glesnade molnen och solen kunde titta fram lite grann. Det kändes alldeles förträffligt.
Jag och maken går här hemma och väntar på telefon från hönsförsäljaren. Vi ska hämta hönsen i Rättvik, dit dom kommer med lastbil. Ett tag var jag rädd att jag missat telefonen så jag ringde och frågade var han höll hus. Han blev nästan förbannad och snäste åt mig att vi fick hämta dom "sen kväll". Så det är väl bara att sitta redo och vänta.
Nu har jag kommit i gång med sömnaden också. Det är så roligt så jag har svårt att sluta när jag väl börjat. Jag vet att jag skrev i en tidigare blogg "att det var som att måla en tavla", och så är det nu också. Det är så små stygn och så många färger med bara någon nyans i skillnad, så det blir nästan som en målning.

Jag var ute i trädgården en stund i förmiddags. Pionerna är så tunga så de orkar inte bära upp sina blommor och andra blommor är också nertyngda av vatten. Jag fick sätta upp stöd vid flera stycken, men kommer nu bara solen och värmen så blir det jättebra.

  • "Den som vill ha ägg, får finna sig i kacklet." Latinskt ordspråk
Vi hörs!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar