lördag 21 juni 2014

Majstångsresning i Almo

Jag eldar i både vedspis och i kaminen. Det är visserligen uppehållsväder men det blåser kallt.
Tog en runda i trädgården i förmiddags, men sen har jag inte varit ute speciellt mycket mer.

Till lunchen i dag så bjöd vi hit sonen med familj. Jag kom på att jag inte hade så mycket att bjuda på till efterrätt, så jag tog och gjorde en godistårta. Det är en botten av Digestivekex sen ett lager kolakräm, därefter grädde med Daimbitar och så jordgubbar. Den blev riktigt populär!

Gårdagen firade jag och maken midsommar hemma hos dottern med sambo. Eftersom det var för kallt att sitta utomhus, så hade de dukat i ett av rummen som är under nybyggnad. Det var jättefint...

..och speciellt fin - och jättegod - var den silltårta som dottern gjort. En mycket trevlig fest med massor av god mat, dryck och trevlig samvaro.
Nu är det majstångsresning här i Almoby. Jag ska ta på mig en varm jacka och gå ut och titta och försöka vara lite social.
Vi hörs!

"Hell dig du sköna du blomsterrika land,
Du älskade fostermoder Svea.
Du är vid oss fästad med ömmaste band,
Ty du är skönast utav Nordens ”Trea”.
Dig Svea jag lovar med hjärta och hand:
Varje blomma och blad att beskydda.
Den växlande härliga skog i vårt land
Skall aktas väl av oss, från slott till hydda.
Vi värna om kvittrande småfåglars bo
I skogen vid insjöns blåa stränder.
Låt ungarna vara i stillhet och ro
Till fågelrov ej skaptes mina händer."
av: Fredrika Lindqvist


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar