onsdag 18 juni 2014

Förfall




Som det såg ut den 6 juni 2011.....
...och som det ser ut idag

    
Här har varit vigslar och barndop, men korset fick inte vara kvar det störde alldeles för mycket tyckte länsstyrelsen.
Idag bevuxet med MESTADELS ormbunkar, Länsstyrelsen tyckte att det här skulle vara en blomsteräng, iofs tycker jag att ormbunkar är fina men inte är det en blomsteräng tycker jag! Jodå en del sly har också växt upp!

De här bilderna låg ute på Facebook häromdagen. Det var Asp Ingrid i Siljansnäs som lagt ut dom och skrivit kommentaren. Platsen? Ja, den ligger uppe på Björkberget, nedanför Buffils Annas kaffestuga.
Man kan ju undra hur  Länsstyrelsen tänkte? Hur kan korset störa? Jag tyckte att det var en alldeles fantastiskt vacker plats. En plats där man kunde sitta ner och låta tankarna flyga fritt. I dag känns det inte så.

Nu är jag en tand mindre. Jag var till tandläkaren i morse. Åkte dit kl. 8.50 och var hemma igen 1 timme senare.  Snabba ryck. Om två veckor är det dags att börja förbereda för bryggor i överkäken.
Jag och maken åkte till till Tibble direkt när jag kom hem, för att handla åt svärföräldrarna. Lika bra att passa på idag för det lär inte bli mindre folk i affärerna i morgon. Det märks verkligen nu att Siljansområdets största turisthelg är i faggorna.
Midsommar i Leksand
  • "Sommaren kommer springande. Vintern närmar sig sömnigt." Finskt ordspråk
Vi hörs!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar