fredag 6 juni 2014

Sveriges Nationaldag


Det är härligt när det börjar blomma
Svenska Flaggans dag eller numera Sveriges Nationaldag. Ja, vi vaknade till ett gråmulet Almo, men maken gick ut och hissade flaggan som sig bör. Jag planterade om lite pelargoner i stora krukor och planterade också de plantor med paprika som blev över på loppiset. De kan få stå på verandan eftersom de tycker om att ha det varmt och soligt. Regnet höll sig borta så jag tog och städade av verandorna. Det var fullt med frömjöl överallt så det var välbehövligt. Jag torkade också golven med såpa, så nu luktar det verkligen rent. Måste ta  mig själv i kragen nån dag med det rätta vädret, och åka till skurflotten i Tibble och skura upp lite mattor. Vi får se när det kan bli av.

Efter lunchen blev det en liten tupplur och sen efter kaffet så blev det en tur i trädgården för att kolla över lite. Bladlössen har börjat komma, så det får bli en tur med såplösningen lite senare i dag.
Jag är så glad i mina odlingsbänkar och
det växer så det knakar i dom

Här är den första skörden för i år.

Förgätmigej, bladlöss, bolltistel, gullskära och i mitten
rosa och vit Mose brinnande buska
  • "Det finns ingen bättre orsak att vara artig, än överlägsenhet." Marie von Ebner-Eschenbach  1830 - 1916. Tysk författarinna.
Vi hörs!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar