tisdag 17 juni 2014

En seg dag

En seg dag och så händelselös. Det beror väl förmodligen på mig själv eftersom jag inte har velat göra någonting.
Efter träningen i morse var jag och handlade - det är det mest spännande idag.

Lördagen efter midsommar ska det visst bli  det årliga "Big Lake run" där man med gamla amerikanare och annat, åker runt Siljan och visar upp sig. Tyvärr åker man inte genom Alvik och Almo längre på grund av den fruktansvärt dåliga vägen men man får väl ta med sig termosen och åka upp till Garberg och titta istället. Det kan ju bli riktigt trevligt - om solen skiner.

Bild från "Big Lake run"
"Den 12 juni 1904 avhölls Sveriges första automobiltävling. Sträckan Stockholm-Uppsala-Stockholm. Sammanlagt 17 mil med en fart av lägst 15, högst 30 km/tim. Tio startande ställde upp och förarna var ändamålsenligt klädda iförda fotsida ulstrar - några bar tom vargskinnspälsar - yllescarves och väldiga skyddsglasögon. Fem ekipage kom i mål och fortast körde ingenjör Anton Svensson i en Scania på tiden 6 tim 8 min". ur "Calendarium sällsam historia var dag i året" av John Bernström
En Scania från 1904
  • "Det viktiga är inte vad de tycker om mig utan vad jag tycker om dem." Queen Victoria 1819 - 1901. Drottning av Förenade kungariket Storbritannien och Irland samt kejsarinna av Indien.
Vi hörs!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar