fredag 13 juni 2014

Blomstertid

Överst tv. Bondpion, överst th. Blå Bergsvallmo
nederst tv. Paradisbuske, nederst th. Jättevallmo
i mitten rosen "Louis Bugnet"
Blomningen är fantastisk just nu. Det var nästan bra att det blev lite svalare nu, för då kan man kanske få njuta av blommorna lite längre. Det kändes riktigt kyligt nu på eftermiddagen och när jag tittade på termometern, sa var det bara 17 grader. 
Det var perfekt väder för att städa av lite inomhus. Jag tog itu med städskåpet och gjorde en storstädning där och sen fortsatte jag med hela nedervåningen. Efter lunchen så bakade jag en sats med skorpor men nu är jag klar för idag. Det blir bara lite kontorssysslor nu - räkningar som ska läggas in för betalning och liknande.

  • "Tänk på morgonen. Agera vid middag. Ät på kvällen. Sov på natten." William Blake 1757 - 1827. Engelsk skald och målare.
Vi hörs!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar