måndag 2 juni 2014

Gympa och fönstertvätt

Det har återigen varit en sån där underbart varm och solig sommardag. Jag startade dagen med att åka in till Leksand och träna. Det är så bra med gymmet där jag går, för där kan man träna nästan alla förmiddagar i veckan, bara man anmäler sig i förväg. Nu slumpar det sig så att på min "ordinarie" träningsdag - tisdag - är jag uppbokat med andra saker både i morgon och nästa tisdag och då passar det ju alldeles utmärkt att åka in på måndagen i stället.

Efter en rejäl genomkörare i den lokal som vi kallar "tortyrkammaren", så bar det iväg hem. Efter lunch och en stund i vilstolen, så var det dags att ta några fönster på övre våningen. Det är de små fönstren som sitter lågt, så maken hjälpte mig att lyfta ur dom så jag kunde ställa dom på ett bord och så tvätta dom i normal arbetshöjd. Nu är det 2 små och 1 stort kvar tills det är dags igen i höst (om jag bryr mig om att tvätta då).
Flera maskiner är tvättade och det är renbäddat i sängen, nu ska jag sätta mig och fortsätta läsa den bok om Ryssland som jag börjat på idag. "Russka" heter den och följer 2 släkter i rakt nedstigande led från år 810  fram till Stalin. Det är en tjock bok med liten text, så den tar nog lite tid.

  • "Släktingar är vänner av tvång." Ordspråk från Ryssland
Vi hörs!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar