söndag 29 juni 2014

Sömnad och TV-serier

Jag har börjat med ett nytt broderi. Eller ett nygammalt kan man väl säga. Det är en paradhandduk med en liten flicka på - klädd som husa. Jag har gjort en tidigare men tänkte att jag skulle göra en till. Nu har jag gjort det lite svårare för mig eftersom jag minskat ner storleken på stygnen, till hälften. Få se om jag klarar det.

Det kommer nog att bli påfrestande för ögonen, men jag gör ett försök. Det är ju sånt väder - att sitta inomhus och göra nåt. Under ett par dagar nu, så har jag tittat på första säsongen av den gamla TV-serien "Herrskap och tjänstefolk", och fortsätter det så här så ska jag varva mitt broderi med den danska serien "Matador" som sträcker sig från 1933 - 1947. Men sen så hoppas jag att det vackra, varma vädret är tillbaka så man kan tillbringa dagarna utomhus.
GordonJackson.jpg
Mr. Hudson - butler i
serien Herrskap och
Tjänstefolk
Mrs. Bridges - kokerska i
samma serie
Maken har städat hönshuset i dag för vi ska hämta 10 st. nya hönor i morgon. Då hoppas vi få igång äggproduktionen rejält.
  • "Husets herre är den bästa tjänaren." Ordspråk från Slovakien
Vi hörs!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar