tisdag 10 juni 2014

Tandläkaren



I förmiddags var jag till tandläkaren på det första av - det som kommer att bli - en hel del besök. Jag fick ett åtgärdsförslag med tillhörande prisuppgift; 60000 kronor! Ja vad säger man? Nu är det emellertid så lyckat att Försäkringskassan betalar 40000 kronor och det som blir över 20000 - det ska jag betala.
Det var väl inte mycket att fundera på. Att munnen är i ordning är ganska viktigt tycker jag, så nu blir det till att dra åt svångremmen.
Tandläkaren började med att göra rent i tandfickor och nästa gång blir det utdragning av 1 tand. Jag är måttligt förtjust måste jag säga, men nu har jag tagit fan i båten så nu blir det till att ro honom i land.

Det har varit en riktigt varm dag och inomhustemperaturen har varit mycket behaglig. I kväll åker maken på Åkdon och termos i Leksand, men jag stannar hemma och vattnar mina land.
Mose brinnande buske(Dictamnus albus)
Rosa Alba "Maxima" Vit Bondros

"Äppelros"
  • "Att ha tillräckligt är lycka, att ha mer än tillräckligt är olyckligt. Det gäller för allting, men särskilt om pengar." Lao-Tse  604 f.Kr - 531 f.Kr. Kinesisk filosof, författare till taoismens heliga bok.
Vi hörs!

2 kommentarer:

  1. kanske hade varit läge för undersökning hos en annan tandläkare och fått ett utlåtande där också......... bara en tanke....

    SvaraRadera
  2. Jaa kanske, men man får nog räkna med såna summor och den här tandläkaren har varit billig vid tidigare besök.

    SvaraRadera