fredag 27 september 2013

Städdag

Hur orkade man med att städa och fixa hemma och samtidigt jobba heltid? Jag ställer mig den frågan nu i eftermiddag efter att ha höststädat den nedre våningen (det är bara 4 rum kvar däruppe), jo jag har ett rum kvar här nere, men det får vara för i dag. Nu är jag trött i både fötter och rygg, men ischiasen verkar ha fått sig en rejäl knäpp i går på gymnastiken, för idag så är det faktiskt lite bättre. Jag kommer att gå på massage i alla fall - det tycker jag att jag kan unna mig.

Tvättmaskinen har gått för fullt och en dag som i dag är jag glad att jag kan hänga tvätten uppe på höskullen. Det har faktiskt "regnat". Å ja vars det är inte mycket, men i alla fall så pass att det blev lite blött på taken.
Maken har varit hos sin kusin i Insjön och hjälpt honom att lägga nytt golv i ett rum och faktiskt är det ganska skönt att ha en dag alldeles för sig själv. Han tycker säkert samma sak - att få vara utan "käring" en dag.
  • "Genom sig själv känner man andra." Svenskt ordspråk
Vi hörs!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar