måndag 30 september 2013

Reservdelar

explosion 1
Nog finns det många reservdelar. Det gäller bara att hitta rätt

Reservdelar till gamla maskiner kan vara svåra att få tag på. Jag trodde att det var så lätt när jag pratade med en kille på Bosch service. Han skickade en påse med packningar - FEL! Jag ringde igen och pratade med samma kille och vi gick igenom det hela en gång till. "Ja, nu vet jag vad det är för packning  du ska ha." sa han och skickade en påse - FEL. Nu har jag ringt och försökt förklara men det är svårt för de säger att vissa delar är omgjorda och ser inte likadana ut. Jag tog några kort på packningen och där den ska sitta, och skickade i väg det i ett mail så nu får vi se då. I annat fall så får jag väl köpa en helt ny degbunke, men den kostar 1300 kronor. Men det är klart, ser man till alternativet att köpa en helt ny maskin, som kostar mellan 3500-4000, så är det ju inte så mycket att fundera på. Jag använder ju också maskinen - kanske 3 gånger i månaden så det kanske är värt det. Vi får väl se vad dom svarar på mitt mail.
också ett vintersovrum (björnide)
Jag och maken har flyttat in i vårt vintersovrum. Nu ska jag bara städa lite i det ordinarie sovrummet och i rummet bredvid, sen så ska vi stänga till under vintern och inte ha någon värme på. Det ska väl i alla fall göra lite på elräkningen.

  • "Du måste drömma innan dina drömmar kan gå i uppfyllelse." Abdul Kalam. Indiens president år 2002 - 2007

Vi hörs!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar