torsdag 19 september 2013

Höstdimma

Plus 3,4 grader i morse. Det var riktigt friskt när jag gick ut och hämtade tidningen men efter en liten stund så sprakade det så skönt i vedspisen så då var det inte så ruggigt längre.
Dimman låg riktigt tät när jag och maken åkte in till Leksand och det tog faktiskt ett bra tag innan den lättade helt. Nu i skrivandets stund, så skiner solen.

Maken är ute och plockar lingon och jag tar reda på lite tvätt. Sen ska jag väl koka lingonsylt. Det behövs till vintern havregrynsgröt. Havregrynsgröt plus lingonsylt = Gott!

Häromdagen så kom det ett paket med växter från en firma som heter Hortogreen. Det var några lavendelplantor, 2 olika sorters Solhatt samt ett par höstanemoner som min syster skall få. Plantorna är så kraftiga och fina och så bra förpackade. De levereras också direkt hem till huset. Jättebra! Jag tog och planterade  mina plantor direkt och min syster ska få sina nästa vecka. Jag tänkte ta mig till Borlänge då och skaffa lite höstväxter till mina blomlådor och en del nya krukväxter att ha inomhus.
Höst vid sommarstugan
I morgon blir det arbetsdag vid sommarstugan. Bryggan skall tas upp, verandan ska kläs in, några läktbrädor ska spikas upp och en hel del gammalt virke ska tas med hem. Barnbarnet Yavanna ska följa med. Det blir bra det, då kan vi leta efter kantareller också.


  • "Barn tänker inte på den tid som gått eller den tid som kommer. De njuter av ögonblicket, vilket få av oss gör." Jean de la Bryére 1645 - 1696. Fransk hovman och författare
Vi hörs!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar