måndag 23 september 2013

Gammal vänskap och Ricin

I kväll har jag varit på en "tjej"träff med mina gamla arbetskamrater. Det är drygt 4 år år sedan vi jobbade i hop. Kul att träffas är det i alla fall även om samtalsämnena nu börjar tryta. Tidigare pratade vi jobb, semestrar, chefer m m, men nu är det 2 som pratar jobb och 3 som pratar om pensionärslivets "mödor".

Tänk att vi fortfarande - i slutet av september - kan sitta på vår glasveranda och äta lunch och dricka eftermiddagskaffet. Temperaturen är ganska stadiga 21 grader  och det känns riktigt skönt att kunna förlänga ute- ätar-säsongen lite.
De gamla dörrarna blev så fina när vi målat dom i den gamla orginalfärgen, och för att lysa upp det hela lite så plockade jag några rönnbärskvistar och hängde upp.


När jag satte ner vårlökarna häromdagen, så blev jag tvungen att gräva upp det två stora plantorna Ricin, som jag sådde i våras. De hade växt sig riktigt höga och var så vackra med de röda bollarna och de mörkt grön/röda bladen.

Ricin (Ricin communis)

Morgondagen är fulltecknad. Träning först och sen direkt till Björkbacken för väntjänstuppdrag.

  • "Livet är inte att ha de bra korten på handen. Livet är att spela de kort man har, väl." Josh Billings 1818 - 1885. Pseudonym för Henry Wheeler Shaw. Amerikansk humorist och forskningsresande.
Vi hörs!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar