söndag 15 september 2013

En salig blandning

Röstningen till kyrkovalet var då avklarad. Ni som läst min blogg tidigare kanske förstår att jag röstade blankt. Dvs. jag har visat mitt intresse, men inte ansett att det finns något parti eller någon person som jag har förtroende för inom de politiska partierna gällande kyrkliga frågor.
Nåväl nu är det bara att vänta. Vänta på att valsedlarna ska räknas och vänta på att få reda på vad den slutliga kostnaden för ombyggnationen av prästgården blir. En försiktig gissning är att kostnaderna kommer att uppgå till en bra bit över de 6 miljoner som var avsatt för ändamålet. Den troliga kostnaden kanske blir runt 11 - 12 miljoner. Är det verkligen värt det?

Under den senaste veckan har jag sett att det sitter ovanligt mycket rovfåglar uppe på stolpar och vägskyltar. Enligt sonen så är det Ormvråk, de allra flesta är ungfåglar som sitter och spanar efter föda. De flyttar ju neråt Europa under vintern så de vill väl äta upp sig lite. De är vackra när man ser dom sväva uppe i luften och riktigt grova när man ser dom på nära håll.
Spaning efter en smaskig sork
När vi landade med färjan på ön Thassos nere i Grekland, så såg jag en Lom bland alla fiskmåsarna i hamnen. Den låg och simmade så fint. Dök ibland - precis som man kan se dom hemma i Byrviken. Det visar sig att en del lommar övervintrar i havsvikar, så det här exemplaret hade väl - som en del svenskar - hittat ett varmt och soligt vinterboende. Smart Lom!

Vacker fågel
  • "Det finns gott om politiker som förväxlar egensinne med styrka". Aldo Moro 1916 - 1978. Italiensk politiker.
Vi hörs!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar